I’ll make you an offer you can’t refuse


Complot Theorie

ACTIVITEITEN

  • Verkoop- & Management Training
  • Persoonlijke Coaching en Consulting
  • Cabareteske Presentaties & Pep Talks
  • Introductie & Presentatie nieuwe producten/diensten via zakelijke presentatie of met humor
  • COMPLOT staat voor: Commerciële Plannen Over de Toekomst…dus ook als sparrings partner om uw commerciële plannen eens tegen het licht te houden.

VERKOOPTRAINING:

  • Verkooptraining voor binnen- & buitendiensten en winkel- en baliepersoneel.
  • In de autobranche tevens voor chef werkplaats en receptionist. (hoe verkoop ik méér uren en onderdelen)
  • Training wordt per doelgroep en doelstelling aangepast (soms 2 en soms 3 dagdelen)
  • Iedere deelnemer ontvangt een eigen handboek / werkboek
  • Groepsgrootte tussen 8 en 10 personen
  • 3 Dagdelen (3x een ochtend, middag of avond liefst met ongeveer één week tussen de sessies)
  • Kosten € 1.000,00 per dagdeel, dus totale training € 2.000,00 of € 3.000,00 excl. 21% b.t.w.
  • Wordt er met een groep uit meerdere bedrijven gewerkt dan € 200,00 per persoon per dagdeel
  • Andere combinaties in overleg

Tarieven algemeen:

  • Persoonlijke Coaching of Consulting € 500,00 per dagdeel
  • Verkooop- & Managementtraining € 1.000,00 per dagdeel
  • Pep Talk incl. voorbespreking & voorbereiding € 3.000,00 éénmalig
  • Tarieven zijn exclusief 21% b.t.w.
  • Géén reiskosten of andere bijkomende kosten
  • Gaarne te betalen binnen 8 werkdagen

 


Na meer dan 25 jaar verkooptraining heb ik me regelmatig afgevraagd……welk nut heeft de training gehad en wat heeft het opgeleverd? Als ik af & toe cursisten tegenkom die recentelijk of iets langer geleden een verkooptraining hebben gevolgd en vraag wat ze er precies van hebben overgehoude; wat ze werkelijk nog gebruiken en welk resultaat het heeft opgeleverd; dan krijg ik de meest uiteenlopende antwoorden. Meestal zijn ze vaag en nogal algemeen zoals: “je steekt er altijd wel iets van op” of “het meeste gebruikte ik al” of een ander nogal vaag antwoord….. Was dit dan een schoolvoorbeeld van wasted time, wasted money en wasted energy…? Vast niet altijd maar dikwijs wel…. helaas!

Kan het dan anders? Ja zeker; daar heb ik jaren aan gewerkt…….en…….het werkt!

contacten-resultaten

Als ik  verkopers moet uitleggen hoe ze de voordelen van hun product of dienst moeten presenteren moet je je afvragen of de juiste mensen wel voor me zitten. Je product, dienst of service moet je kunnen dromen, er enthousiast over zijn…het ademen. Natuurlijk kunnen we werken aan een betere houding, een goede Elevator Pitch en een betere focus; maar de basiskennis en het enthousiasme moeten aanwezig zijn.

In de verkooptraining richten we ons op 3 hoofdpunten en wel….

1. De eerste indruk.)

Hoe kom ik zo goed en zo snel mogelijk met mijn klant in gesprek en  krijg op een vertrouwelijke manier de gewenste informatie. Hoe beter ik zijn “wishlist” boven water krijg; hoe beter ik erop in kan spelen……ik help hem als het ware zijn wens te vervullen…..bevestig zijn latente behoefte. Eigenlijk bied ik hem datgene aan wat hij zelf aangeeft zo graag te willen hebben…..en hij is ons dankbaar voor het goede advies en de goede hulp.

2. Verkooptechniek.)

Na ons enthousiaste advies en toelichting (inspelend op de door de klant zelf aangegeven wensen)  komt er een moment van stilte……. Wij hebben ons verhaal gedaan en de klant staat op het punt te beslissen. Dit is een cruciaal punt . In sommige trainingen leer je zelfs dat je je nu stil moet houden……belachelijk……na enkele seconden van twijfel komt meestel het bekende:”voorlopig bedankt” en je hebt de klant verloren. Kan dit anders…….zeker…….na de training wel!

3. Bezwaren.)

Soms wil een klant toch nog op één of andere manier onder het gesprek en de aankoop uit met meestal een mededeling zoals: “u bent pas de eerste zaak’ of ‘we willen er nog even over nadenken ’of ‘ het wordt ons toch een beetje te duur”…… Is hier nog iets aan te doen zonder opdringerig te worden…..zeker….na de training wel!